Ziggo service

Wat extra hulp over het gebruik van de diensten van Ziggo digitale TV.

Ziggo

Bij Ziggo kijkt iedereen HD: Zenderwijzigingen

Afgelopen maanden heeft Ziggo al veel voorbereid om steeds meer TV zenders in
betere kwaliteit (High Defenition) aan te bieden. Zo is Disney Channel niet meer
analoog te ontvangen en zijn al een aantal standaard digitale zenders verdwenen en
alleen nog in de betere HD kwaliteit te ontvangen.

In de nacht van dinsdag 13 op woensdag 14 juni 2017 om
01.00 uur volgt de laatste stap: Het verplaatsen van ongeveer 100
zenders
om zo meer ruimte op het Ziggo netwerk te cre�ren. Een grote
operatie die mogelijk een aantal problemen met zich mee kan brengen. In princiepe
gaan alle CI+ gecertificeerde TV’s (vanaf 2012) en alle HD decoders van Ziggo (ook
voormalig UPC) automatisch om naar de nieuwe zender indeling.

Wat kan er gebeuren?

  • U mist een aantal zenders
  • Uw “oude” digitale TV (welke nog geen HD is) ontvangt geen digitale zenders
  • Uw oude digitale ontvanger (welke nog geen HD is, met alleen een scart
    aansluiting) ontvangt geen digitale zenders
  • Opnames welke gepland zijn vanaf woensdag 14 juni 2017 moeten opnieuw
    geprogrammeerd worden
  • Uw eventuele favorietenlijst moet u opnieuw aanmaken

Zijn er problemen met uw TV of decoder? Neem dan contact met ons op of kom naar
onze winkel en wij helpen u graag met het opnieuw instellen van uw TV of decoder.
Ook laten wij u graag alle nieuwe mogelijkheden zien.

U kunt ook zelf uw TV opnieuw instellen:

Uw Loewe TV opnieuw instellen, klik
hier.

Uw Samsung / LG / Philips / Sony TV opnieuw instellen, klik
hier.

Handleiding installatie Ziggo digitale televisie

Bekijk de handleiding installatie Ziggo digitale televisie

Installatie gegevens digitale TV:

Buiten Alkmaar:
Frequentie: 474.00
NET ID: 05555 (zonder kaart en
module: 04444)
Qam: 64
Symboolsnelheid: 6875

In Alkmaar:
Frequentie: 164.00
NET ID: 43136 (zonder kaart en module:
04444)
Qam: 64
Symboolsnelheid: 6900

TV zenders

>
Bekijk het digitale zenderoverzicht te ontvangen zonder kaart…

> Bekijk
het zenderoverzicht Ziggo digitale en analoge TV en radio…

Instellen afstandsbediening Horizon TV voor een Loewe TV

U kunt de afstandsbediening van Horizon TV zo instellen dat U maar ��n
afstandsbediening hoeft te gebruiken voor de Horizon mediabox en uw tv. De
afstandsbediening moet dan eenmalig ingesteld worden voor gebruik met je tv.

Stap 1: Houd de VOL MIN-toets en SOURCE-toets tegelijkertijd
ingedrukt. Wanneer de AAN/UIT-toets rood begint te knipperen (na ongeveer 5
seconden), laat U beide toetsen los.

Stap 2: Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de
volgende code in:

  • 1660

Stap 3: Houd de tv AAN/UIT-toets van de afstandsbediening
ingedrukt totdat de toets 9x opgelicht heeft.

Stap 4: Houd de VOL MIN-toets en SOURCE-toets tegelijkertijd
ingedrukt. Wanneer de AAN/UIT-toets rood begint te knipperen (na ongeveer 1
seconde), laat U beide toetsen los.

Nu kunt U de volume regelen van de tv, met de afstandsbediening van de Horizon
box.

Zenderwijziging Ziggo

Kunt u sommige zenders niet meer vinden? Of slaat uw tv zomaar zenders over? Zoek
de zenders opnieuw en de zenderlijst van uw digitale ontvanger of CI+ module is
binnen een paar minuten weer up-to-date.

Analoge frequenties Ziggo voor radio en TV

Ziggo geeft in samenwerking met uw gemeente een analoog zender aanbod door. Dit
kan jaarlijks wisselen. U kunt een recent zenderoverzicht bij Radio Bakker Alkmaar
aanvragen.

Zender wijzigingen analoge TV/radio?

Het kan gebeuren dat Ziggo i.s.m. uw gemeente een ander analoog zender aanbod
maakt. Er kunnen dan zenders bijkomen, verdwijnen of verplaatsen. Wilt u de bij
Radio Bakker Alkmaar gekochte TV, radio of DVD recorder laten bijwerken met de
nieuwe frequenties? Dat kan! U kunt dan gebruik maken van onze hulp
service
, de service na uw aankoop.

Updaten cam module Neotion in Samsung TV

De module van het merk Neotion kan via de Samsung televisie worden geupdate. De
Samsung televisie dient te zijn aangesloten op het Ziggo antennekabel en
ge�nstalleerd te zijn. U doet dit als volgt:

  1. Ga naar MENU.
  2. Vervolgens SYSTEEM en druk op de Enter toets.
  3. Selecteer nu ALGEMENE INTERFACE en druk op de Enter toets.
  4. Kies hierna voor CI-MENU en druk op de Enter toets.
  5. Vervolgens INSTELLINGEN en druk op de Enter toets.
  6. Kies hierna voor NIEUWE SOFTWARE en druk op de Enter toets.
  7. Druk nu op de OK of Enter toets om de download van de nieuwe NEOTION CAM te
    downloaden.
  8. Tijdens dit proces zal de TV naar het Ziggo kanaal van Zenderoverzicht Digitale
    Televisie schakelen.

Overzicht Error (e-nummers) Ziggo

E04 – Voer smartcard in a.u.b
Voer de smartcard in zoals beschreven in de
bijgeleverde instructie.

E05 – Onbekende smartcard
De digitale
ontvanger herkent de smartcard niet als een smartcard van Ziggo. Voer juiste
smartcard in of neem contact op met de klantenservice.

E06 – Smartcard
defect
Uw smartcard is mogelijk defect. Neem contact op met de klantenservice
van Ziggo: 0900-1884

E07 – Controleert smartcard
De digitale
ontvanger voert een controle uit op uw smartcard. Wacht tot de melding verdwijnt.

E10 – Foutmelding
Algemene foutmelding. Neem contact op met de
klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E14 – Foutmelding
Algemene
foutmelding. Neem contact op met de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

15 � Foutmelding
Algemene foutmelding. Neem contact op met de klantenservice
van Ziggo: 0900-1884

E16 – Dit programma maakt geen deel uit van uw
abonnement
Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement. Neem contact
op met de klantenservice voor een aanvullend abonnement.

E17 – Dit
programma is gecodeerd
Dit programma is gecodeerd. Neem contact op met de
klantenservice.

E18 – Dit programma is tijdelijk niet beschikbaar
Dit programma is om auteursrechtelijke redenen tijdelijk niet te ontvangen.

E19 – Preview periode verlopen
De previewperiode van uw abonnement is
verlopen. Neem contact op met de klantenservice.

E20 – Dit programma is
tijdelijk niet beschikbaar
Dit programma is om auteursrechtelijke redenen
tijdelijk niet te ontvangen.

E21 – Dit programma is tijdelijk niet
beschikbaar
Dit programma is om auteursrechtelijke redenen tijdelijk niet te
ontvangen.

E30 – Even geduld a.u.b.
De digitale ontvanger voert
een controle uit. Wacht tot de melding verdwijnt.

E31 – Even geduld
a.u.b.
De digitale ontvanger voert een controle uit. Wacht tot de melding
verdwijnt.

E32 � Foutmelding
Foutmelding. Neem contact op met de
klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E34 – Onjuiste kaart
De
digitale ontvanger herkent een probleem met uw smartcard. Neem contact op met de
klantenservice.

E37 � Foutmelding
Foutmelding. Neem contact op met
de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E38 – Programma is momenteel niet
beschikbaar
Dit programma is momenteel niet beschikbaar.

E42 –
Kinderslot is actief
Op dit programma is een kinderslot actief. Raadpleeg de
handleiding van uw ontvanger voor instructies met betrekking tot het gebruik van de
pincode.

E44 – Geen EPG informatie beschikbaar
Van dit programma
is geen minimum leeftijd bekend. Hierdoor kan het zijn dat het kinderslot is
geactiveerd voor dit programma. Zie de handleiding van uw ontvanger voor verdere
informatie over kinderslot.

E48 – Geen signaal
De digitale
ontvanger heeft geen of onvoldoende signaal. Controleer de bekabeling en of de
antennekabel goed is aangesloten. Gebruik zo weinig mogelijk splitters of lange
kabels. Indien nodig maakt u gebruik van een goede signaalversterker.

E50 – Programma is niet beschikbaar
Algemene foutmelding. Neem contact op met
de klantenservice van Ziggo: 0900-1884

E52 – Bezig met zoeken naar
signaal
De digitale ontvanger is bezig met het zoeken naar signaal. Wacht tot
de melding verdwijnt, dit kan enige tijd duren.

E100-32 – Timeshift of
opname is niet toegestaan door programma aanbieder
Ziggo heeft de PVR opname
blokkering voor dit kanaal aangezet.

E101-29 Geen MSK, geen timeshift of
recording toegestaan.